Folna kiselina važna godinu dana prije trudnoće
uzimanje folne kiseline prije trudnoće i posebno u prvoj trećini trudnoće smanjuje rizik oštećenja mozga i kičmene moždine kod beba
Rizik preranog poroda se drastično smanjuje ukoliko je trudnica već godinu dana prije željene trudnoće počela unositi folnu kiselinu u tijelo.
Do sada se preporučivalo početi uzimanje folne kiseline najmanje četri sedmice prije trudnoće, naravno zajedno sa zdravom i raznovrsnom ishranom. Time se sprječavaju mnoge komplikacije i riziko faktori u trudnoći.
Naučnici Univerziteta u Galvestonu (SAD) su u studiji dokazali da je još bolje ako se sa uzimanjem folne kiseline počne već godinu dana prije planirane trudnoće. U tom slučaju se smanjuje relativni rizik za prijevremeni porod za 50 do 70%. Posebno se smanjuje rizik za jako rani porod (šesti, sedmi mjesec trudnoće), kada se bebe rađaju sa oštećenjima u mozgu i nerazvijenim plućima.
U studiji je učestvovalo 38.000 žena.
Od ranije se zna da uzimanje folne kiseline prije trudnoće i posebno u prvoj trećini trudnoće smanjuje rizik oštećenja mozga i kičmene moždine kod beba, a ljekari preporučuju svim ženama koje su u godinama kada bi mogle ostati trudne, uzimanje 400 miligrama folne kiseline dnevno.
Više o folnoj kiselini
(zdravlje.at)






