Sok od narandže štiti krvne sudove
Sok neutrališe oksidativni stres koji nastaje u tijelu nakon nezdravog obroka.
Kada pojedete obrok pun masti i ugljenih hidrata, popijte sok od iscjeđenih narandži.
Naučnici Univerziteta Buffalo su dokazali da ovaj sok neutrališe oksidativni stres koji nastaje u tijelu nakon nezdravog obroka i tako štiti krvne sudove od oštećenja.
Za ovo pozitivno djelovanje su zaslužni flavonoidi naringenin i hesperidin, supstance koje se nalaze u velikoj količini u soku od narandže i koje važe kao važne antioksidancije.
Istraživači su podijelili normalno teške, zdrave muškarce i žene starosti između 20 i 40 godina u tri grupe.
Svi učesnici istraživanja su doručkovali obrok sa ukupno 900 kilokalorija sa bijelim pecivom, kobasicama, jajem i pečenim krompirom.
Doručak je imao 81g ugljenih hidrata, 51g masti i 32g proteina.
Prva grupa je uz doručak pila sok od svježe iscjeđenih narandži, druga slatki sok sa istim brojem kalorija (300 kilokalorija), a treća grupa je pila vodu.
Prije doručka, kao i sat, tri i pet sati nakon jela, se vadila i analizirala krv svih učesnika studije.
Vrijednosti koje ukazuju na upale su prilikom prvog mjerenja bile iste kod svih učesnika.
Kasnija mjerenja su u grupi koja je pila vodu pokazala povećanje vrijednosti za 62%, kod grupe koja je pila slatki sok za 63%, dok je grupa koja je pila sok od narandže imala povećanje vrijednosti za samo 47%.
Samo u grupi koja je pila sok od narandže je pored toga došlo do znatnog povećavanja vrijednosti SOCS-3, supresora tumora, koji je važan za otpornost protiv upala, debljanja i rezistencije inzulina.
Ovim istraživanjem je prvi put dokazano da sok od narandže smanjuje negativni uticaj nezdrave hrane na krvne sudove.
(zdravlje.at)






