Kafa sprječava rak prostate?

06.11.2011 19:12:18


Kafa je jedan od najomiljenijih napitaka, a o njenom uticaju na zdravlje se sve više istražuje.
Naučnici Harvard Univerziteta na čelu sa Dr. Kathryn Wilson su u svom istraživanju došli do zaključka da redovna konzumacija kafe štiti muškarce od raka prostate.

Naučnici su analizirali podatke preko 50 000 ljekara i bolničara koji su u okviru velike studje koja je započeta 1986. godine između ostalog davali podatke o svom konzumiranju kafe.
Do 2008. godine je oko 5000 muškaraca učesnika studije oboljelo od raka prostate, koji je najčešći vid raka kod starijih muškaraca.

Prosječna količina popivene kafe je kod učesnika studije bila dvije šoljice dnevno, a muškarci koji su pili više od šest šoljica su u poređenju na muškarce koji uopšte nisu pili kafu oboljivali od raka prostate za 18% manje.

Metastazirajući rak prostate, te smrt prouzrakovana rakom se u grupi koja je pila puno kafe javljao za čak 60% manje i to neovisno od toga da li se radilo o kafi sa ili bez kofeina.

Ranija istraživanja su pokazala da osobe koje piju kafu rjeđe oboljevaju od dijabetesa tip 2 i da imaju manji rizik dobijanja različitih vrsta raka, prije svega raka crijeva.
Pored toga, postoje dokazi da kafa daje određenu zaštitu jetri i time preventivno djeluje protiv masne jetre ili ciroze jetre.

Da bi se došlo do konkretnijih zaključaka, potrebna su dalja istraživanja, ali već ovo epidemiološko istraživanje ukazuje na pozitivno dejstvo kafe na muškarce.

(zdravlje.at)



Share/Save/Bookmark

Prijavite se u adresar ordinacija na www.zdravlje.at


Kornedo-Profi Web usluge

ANKETA

Učitavam...Ucitavam...




Najčitanije



Vijesti.at-Iz minute u minutu



EX-YU u Austriji-Pregled firmi,dešavanja i ponuda u Austriji

Profesorica u Beču podučava engleski, talijanski i BKS-i jezik