Dijabetičari imaju manjak vitamina D
Vitamin D
Mladi ljudi koji imaju dijabetes tip 1 su izloženi velikom riziku dobijanja osteoporoze. Studija koja je objavljena u američkom stručnom časopisu “Journal of Pediatrics” pokazuje da dijabetičari tipa 1 imaju male ili premale količine vitamina D koji je neophodan za izgrađivanje koštane materije i time neophodan za sprječavanje osteoporoze.
U studiji je učestvovalo 128 dijabetičara tipa 1 starih između godine i po i sedamnaest godina.
Tri četvrtine bolesnika, i oni kojima se kratko prije studije dijagnosticirala bolest kao i oni koji su već duže bolovali, imali su smanjene količine vitamina D.
Samo 24% bolesnika je imalo normalne količine vitamina D, 61% su imali premale količine, a 15% vrijednosti na granici normalnog.
Naučnici su provjeravali količine vitamina D, jer se pretpostavljalo da njegov manjak utiče na nastanak dijabetesa tipa 1. Ali ovoliko male količine se ipak nisu pretpostavljale.
Pored toga, zaključak studije je da je manjak vitamina D generalno veći kod djece koja žive u sjevernim krajevima, jer je količina sunčevih zraka neophodnih za stvaranje vitamina manja.
Zbog toga je dovoljno snabdijevanje djece vitaminom D neophodno da bi se zaštitilo zdravlje djece.
(zdravlje.at)






